לשינה יש עולם – עולם שינה הוליסטי

ההסתכלות הרחבה על עולם השינה נותנת מענה על הרבה מאד שאלות שלנו על נושאי איכות השינה וההשפעות המוכחות על איכות החיים שלנו


נושאי השינה העסיקו גם דורות קודמים והשאלות שלהם דומות מאד לשאלות שלנו היום.

בני האדם רצו תמיד ליהנות משינה טובה ולחלום חלומות נעימים.

השינה והחלומות היו תעלומה מסקרנת וגם מפחידה.

הפתרונות והתשובות שניתנו נועדו להתמודד עם שאלות כמו מהי השינה ומהם החלומות.

המענין הוא שגם היום אין מענה מוחלט מדוע ישנים ומדוע חולמים.

יש תשובות והן רבות. באתר יוצגו ההסברים המקובלים יותר.

בכל מקרה, אין ספק לגבי החשיבות והתועלת שבשינה והנזקים כתוצאה מהתיחסות לא נכונה.


השינה במיתוסים

מיתוסים עתיקים נתנו לשינה תפקיד של כבוד.


חלומות קובעי גורלות

הוסיפו את תחום החלומות שקבע גורלות בשבטים וממלכות .

  • שלמה המלך מבקש אישור אלוהי להכתרתו במהלך חלום בגבעון ( מלכים א ; ג )
  • המלך הסיני King Wu יוצא לקרב אדיר לאחר שקיבל אישור חיובי בחלום.

לשינה חלק בדתות

רק טבעי היה שכל הדתות ובכלל זה המסורת היהודית מצאו לנכון להתיחס לשינה ולחלומות.


שינה דת ומסורת

הדוקטרינות שנוצרו הכתיבו ומכתיבות עד היום כללי התנהגות.

הכללים שנקבעו משפיעים על ההתיחסות לשינה גם ברמה של תפילות ופרושי חלומות.


עולם השינה – שילוב השפעות

בהסתכלות הוליסטית על השינה של היום, התמונה מבטאת את מגוון ההשפעות:

  • ההשפעות של המסורות והאמונות שהתפתחו במשך דורות
  • השפעות הלחצים הכלכליים והחברתיים המשפיעים על אורח החיים שלנו
  • השפעות לחצים שיווקיים לא בהכרח חיוביים
  • אחרון חביב, המחקרים המדעיים ורפואיים שמתרחבים ופותחים אפיקים חשובים מאד.

האתר משתדל לשקף את התמונה הרחבה והצבעונית הזאת וגם לתת מענה לשאלות שלכם.

בנוסף, התמונה מורחבת עוד יותר בסדרה של הרצאות ומיפגשים מקיפות לקהל הרחב.

ההרצאות מאפשרות שיחה אישית, הרחבה ויזואלית ומענה לשאלות.

לתאום ישיר של מיפגשים והרצאות 054-5753701

להמשך קריאה, החל מיסודות העבר

הערה : בשום אופן אין לראות בחומר המובא באתר משום יעוץ ו/או טיפול מכל סוג.

מיקבץ נושאים

ביטויים של שינה

לשינה ביטויים רבים למושג השינה שימושים מגוונים וניתן למצוא שפע ביטויים בעברית עם מקבילים דומים באנגלית וכנראה גם בשפות רבות

מבט על מערכת העצבים

מערכת העצבים – מבט כללי מאד בכל דיון על תיפקודי הגוף שלנו והשינה בכלל זה, הבכורה שייכת למערכת העצבים. זאת

שינה טובה עם מלטונין סרוטונין וקורטיזול

שלושה הורמונים כוכבים מתגייסים למען השינה הברוכה מלטונין, סרוטונין וקורטיזול משפיעים על תהליך ההירדמות, השינה הרגועה, ההתעוררות והתיפקוד היומי בפרקים

תהליך השינה

מחזורי שינה ושלבים

תהליך השינה מהלך שינה רגיל של אדם בוגר מאופיין במחזורי שינה של כ 90 – 110 דקות. המחזורים עצמם מחולקים

שינה ערות

הטבע של ערות פעילה ושינה נכונה אנחנו חיים בסביבה מחזורית ידועה וצפויה של שינויי מזג אויר, חום וקור, עוצמת תאורה

גוף מלא שעונים ( ביולוגיים )

שעונים ביולוגיים ומיקצבים התעוררתם בבוקר כמה דקות לפני צלצול השעון ? סימן שהשעון הביולוגי פועל כראוי. בגופנו פועלים בכל רגע

עוד על שלבים בשינה ומחזורי שינה

הכניסה לעולם השינה הדרגתית. במצב ערות פעילים במוחנו גלי ביתא וגמא הצפופים.     1 – שלב ההירדמות או הנמנום. עוצמים עיניים,

חקר השינה במעבדה

שינה במעבדת שינה עד לפני כ 100 שנה לא היתה התיחסות מדעית רצינית לתחום חקר השינה. פריצת הדרך נעשתה על

ישנים ופעילים

השינה כתהליך פעיל אולי מסיבות רומנטיות, או מיסטיות או דתיות, עדיין קיים הדימוי של השינה כמצב דמוי “לימבו”, של גוף

פיזיולוגיה

מבט על מערכת העצבים

מערכת העצבים – מבט כללי מאד בכל דיון על תיפקודי הגוף שלנו והשינה בכלל זה, הבכורה שייכת למערכת העצבים. זאת

שינה טובה עם מלטונין סרוטונין וקורטיזול

שלושה הורמונים כוכבים מתגייסים למען השינה הברוכה מלטונין, סרוטונין וקורטיזול משפיעים על תהליך ההירדמות, השינה הרגועה, ההתעוררות והתיפקוד היומי בפרקים

היכרות עם המערכת ההורמונלית

בלוטות זעירות – מפעל ענק רשת מופלאה של בלוטות שההורמונים שהן מייצרות משפיעים על כל תא בגופנו ומאפשרים את קיומנו

עולם השינה במערכת האנדוקרינית

הבלוטות ההורמונליות עוזרות לשינה רכיבים של המערכת האנדוקרינית תורמים רבות למכלול ההוליסטי של עולם השינה הרבה מעבר לאותן שעות במיטה

אור כדי לישון

כן, זקוקים לאור כדי לישון האור ובמיוחד אור השמש הטבעי ממלא תפקדי מרכזי בתהליכים שמתנהלים בגוף שלנו מדי יום. במיוחד